Tuesday, March 27, 2007

The day after election day in Quebec

Just so you know, I won my elections.

I voted for Pauline Marois. She's probably on a beach somewhere, as we speak, drinking a cocktail, and saying, not even trying to hide her smile, "well, they got what they deserved!" (Those chauvinists parti québécois pigs! Tant pis pour eux - gang de crétins misogynes - no wait, that's from me - )

It would have been a completely different Quebec today, had Pauline been (rightfully so) chosen to be FIRST leader-ess of a politicial party in Quebec, but then again, what do I know, hey?

I would have voted for you Pauline, if only you had been there. Instead I stayed home, sulked, pouted, and threw popcorn at the TV.

Then, I did my toe nails.

Screw all of you political idiots.

2 people had something to say:

Blue said...

Quant à moi, je suis bien contente du résultat. Non pas que Charest ait été réélu, mais plutôt que le message soit clair : sacrez-nous patience avec votre obsession référendaire et occupez-vous donc des vrais problèmes, c'est pas ça qui manque. Charest devra marcher les fesses serrées et tenir compte de ce que veulent les gens. Un bon ménage du printemps dans ma cabane...

Bridges said...

Ben, le problème, c'est qu'avec un gouvernement comme ça, les problèmes, ils ne seront pas réglés...ils vont passer leur temps à se mettre des bâtons dans les roues et à se prosterner devant super Mario! Ça sent pas mal trop la testostérone dans ce parlement...Je ne me sens pas du tout concernée par la situation politique au Québec, ici, à Ottawa, même si j'y habite...ça me fait un peu de peine, et en même temps, je peux m'en détacher et ne pas trop m'en faire...je suis encore en deuil de Pauliiiiine!!!
BOU HOU HOU!!!